מחיר הדמים • אירן וסוריה חתמו על הסכם שיקום צבא סוריה

    מוטי סבן No Comments on מחיר הדמים • אירן וסוריה חתמו על הסכם שיקום צבא סוריה

    בהסכם עוד הובא, כי אירן תשקם את התעשיות הביטחניות של סוריה, כמו מפעלי נשק וטילים | בשבוע הבא צפויה להתקיים מפגש פסגה באירן, בין פוטין, ארדואן ורוחאני

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קוצרים פירות דמים: לאחר ביקור בין יומיים בסוריה של שר ההגנה האיראני אמיר חאתמי, התבררה הסיבה לבואו, במהלך ביקור של חאתמי בסוריה, נחתם הסכם בין סוריה לאיראן ובו איראן תשקם את צבא סוריה, במהלך ראיון לערוץ 'אל מיאדין' אמר שר ההגנה האירני, כי איראן תשקם את התעשיות הצבאיות במדינה.

    הדבר מכה את כל ההבטחות, כי ארה"ב יחד עם רוסיה יפעלו להוצאת הכוחות האיראנים מרוסיה. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון אמר בראיון בישראל, כי הוא לא מאמין שרוסיה יכולה להוציא את איראן מרוסיה ונראה שצדק בדבריו.

    ההסכם המדובר הוא התבססות הגדולה ביותר של אירן במדינה, איראן תשלוט בצבא הסורי ואף בתעשיות הביטחוניות, שם קוד להקמת מפעלי טילים, כטבמי"ם ואפי' מטוסי קרב וטנקים. הציוד האירני יועבר במלואו לסוריה, אם ההסכם ייצא אל הפועל.

    בתוך כך, בשבוע הבא צפוי להתקיים מפגש פסגה בין פוטין, ארדואן ורוחאני באיראן, לאחר שמפגש פסגה דומה התקיים בטורקיה לפני מספר חודשים. אין ספק כי ברית הדחויים הולכת ומתרקמת ורוסיה משחקת כאן משחק כפול ומכוער.

    על רקע אזהרותיה של ארה"ב, כי אם סוריה תשתמש באידליב בנשק כימי כנגד המורדים אמריקה תפתח במתקפה קשה יחד עם בנות בריתה כנגד סוריה. שר ההגנה הסורי אמר היום: כי סוריה מוכנה לכל מתקפה שתבוא ותגן על עצמה.

     



    0 תגובות